Chłodnik TARATOR

Dopiero niedawno odkryłam nowy rodzaj chłodnika, który jest podobny do naszych pozostałych chłodników opartych na bazie produktów mlecznych. Oczywiście bardzo go polecam, zwłaszcza osobom, które nie lubią chłodnika ze szczypiorem lub im on szkodzi. Jeżeli chcemy przepis na raz, dla 4 osób, podzielmy składniki na pół. Ja podaję przepis na większą ilość osób, bo najczęściej robię chłodnik na 2-3 dni. To idealna przystawka na upalne dni.

przepis na chłodnik, chłodnik tarator

Fot. Smakove Love

Składniki:

  • 2 litry schłodzonej maślanki lub zsiadłego mleka/ kefiru/ (ja zawsze wybieram bardziej dietetyczną maślankę)
  • 2-3 ogórki
  • Pęczek koperku (mniejszy albo większy, zależy jaką gęstość i ilość lubimy)
  • 3 ząbki czosnku
  • Sól lub przyprawa warzywna uniwersalna (Vegeta itp.)
  • 2 łyżki oliwy lub oleju (tym razem zrobiłam bez)
  • Orzechy włoskie lub ziemne/ laskowe
  • Opcjonalnie: grzanki lub groszek ptysiowy

przepis na chłodnik, chłodnik tarator

Fot. Smakove Love

Sposób przygotowania:

  • Maślankę wlewamy do miski;
  • Dodajemy do niej pokrojone w kostki ogórki i posiekany koperek oraz czosnek roztarty z solą i olejem;
  • Wszystko mieszamy i nalewamy na głęboki talerz, na wierzchu posypujemy rozdrobnionymi orzechami, ale najpierw upewnijmy się, że nikt nie ma uczulenia na orzechy;
  • Jeżeli nasza maślanka nie była zimna podczas przygotowywania posiłku, całą zupę najpierw schłodźmy w lodówce.

 

  • Opcjonalnie: można podać z grzankami z chleba razowego pokrojonymi w kostkę lub z groszkiem ptysiowym – podawajmy je w osobnym naczyniu, aby każdy jeśli lubi i może jeść gluten sam zdecydował o ich konsumpcji i ilości. Grzanki warto nałożyć tuż przed jedzeniem, aby zachowały swoją chrupkość. Ja tym razem podałam z groszkiem ptysiowym, bo chciałam go w końcu wykorzystać.

Tradycyjnie życzę smacznego 🙂

przepis na chłodnik, chłodnik tarator

Fot. Smakove Love

Czas przygotowania: 10 minut

Dodaj komentarz