Nudle orzechowe

Kiedy byłam w Amsterdamie pierwszy raz zjadłam nudle orzechowe i od razu się w nich zakochałam. Postanowiłam więc stworzyć swój przepis, nie zaglądając do żadnych innych, by niczym się nie sugerować. I choć najpiękniej nie wyglądają :), to są przepyszne.

Składniki:

  • Nudle (kupione), dla każdej osoby przewidźmy ok. 100 gram
  • Masło
  • Indyk lub kurczak pokrojony w kostkę/ małe paski (dla dwóch osób 2 sznycle z indyka lub pół piersi z kurczaka)
  • Świeża papryczka chili
  • Cebula
  • Mleko kokosowe lub sojowe (w  tym przepisie użyłam sojowe, bo kokosowego akurat nie miałam)
  • Masło orzechowe 3 łyżki
  • Orzechy ziemne rozdrobnione
  • Imbir w zalewie
  • Przyprawa z trawy cytrynowej
  • 1/3 do 1/2 limonki

Sposób przygotowania:

  • Na maśle dusimy jedną średnią cebulę
  • Gdy cebula zmięknie dodajemy mięso i pokrojone chili  i razem smażymy 10 minut

– mięso można wcześniej potrzymać w zalewie z oliwy, musztardy i miodu oraz soli czosnkowej

  • Gdy mięso będzie już podsmażone dodajemy mleko, w sosie rozpuszczamy masło orzechowe i dodajemy rozdrobnione orzechy
  • Następnie doprawiamy trawą cytrynową, imbirem oraz limonkę i dusimy 5 minut
  • W miedzy czasie nastawiamy wodę na nudle, które w zależności od grubości gotujemy 3-5 minut w osolonej wodzie
  • Do mięsa z sosem na końcu dodajemy nudle i przez chwilę dusimy

nudle w sosie orzechowym

Fot. Smakove Love

Skomentuj

